Legislativa

/ Legislativa

Funkční výfuková soustava bude postupem času jasnou povinností

Právní základy Euro norem předepisují množství pevných částic a oxidů dusíku vypouštěných do ovzduší ze vznětových motorů. Pro dosažení těchto základních požadavků tzv. '' Volné jízdy'' v zónách s ochranou životního prostředí se starají filtry pevných částic.

Instalované DPF filtry Euro 4-6 jsou automatickým zachytávačem nečistot (pevných částic) a jsou tedy odkázáni k tomu se ucpávat. Proto je nutné počítat i se servisem tohoto filtru tzv. čištěním jádra filtru. Proto jsme tady a nabízíme profesionální službu čištění společně s vedlejším odborným supportem (školením). Osobní vozidla, autobusová a nákladní doprava, to jsou nyní aktuální oblasti, kde je DPF filtr potřeba intenzivně čistit / servisovat. Ostatní oblasti jako je manipulační, stavební a zemědělská technika jsou také dle nových norem úpravy výfukových plynů připraveni na servis DPF a v příštím období budou filtry připraveny na vyčištění.

Uzavřené DPF filtry (keramické) se nejčastěji používají u užitkových vozidel v podobě dodatečných instalací. K dispozici jsou tyto filtry buď potažené, nebo bez povrchové úpravy. Tyto filtry zabraňují úniku pevných částic z vozidla přibližně o 99 %. Modelová řada EURO 2 a 3 s dodatečným dovybavením získají zelenou nálepku (plaketu).                       

EURO normy 4, 5 a EEV s výrazným lepším vnitřním motorovým vybavením nemají instalovány uzavřené systémy, nejvíce nasazovány jsou slinuté kovové filtry, což jsou systémy otevřené.

V oblasti osobních automobilů mohou být dovybaveny starší dieselová vozidla uzavřeným slinutým filtrem a to od roku výroby 2004. U moderních motorizací vozidel jsou již rovnou ve výrobě instalovány keramické DPF filtry. Ty mají účinnost až 99 %.

Otevřené systémy filtrů (ze slinutého kovu) jsou často nasazovány do vozidel třídy EURO 4, 5 a EEV. Vzhledem k nižším emisím výfukových plynů než u  EURO 2 a 3 je tento systém dostačující. Slinutý kovový filtr zabraňuje vypouštění pevných částic o 40 %. Slinuté kovové filtry jsou často nasazovány u mnoha autobusů- norma EEV, ale používají se také jako filtry k doinstalacím. Sintermetalové (slinuté kovové) filtry, jako třeba PM-KAT, mají často dlouhodobou životnost. Cleantaxx přesto pro tyto systémy nabízí čistící řešení.

EURO 6 u užitkových vozidel s sebou kromě zlepšení spalování motoru přínáší uzavřený keramický systém. Tento systém ještě více snižuje obsah pevných částic ve výfukových plynech a zajišťuje dosažení přísnějších podmínek emisních limitů.

EURO normy

  • Normy EURO mají za úkol regulovat emisní hodnoty pro vozidla
  • Norma EEV produkuje o 30 % méně pevných částic, než je tomu u EURO 5
  • Norma EURO 6 má již nyní nastaveny hodnoty emisí, které jsou lepší o 60 %, než u EURO 5
  • Emisí normu pevných částic u stavebních strojů upravuje norma TIER.
Naši partneři