Stavební stroje

/ Renovace filtrů / Stavební stroje

Servis DPF, DOC a SCR filtrů u stavebních strojů provádíme odborně

Při výstavbě silnic, dálnic, tunelů apod. je na nových strojích povinnost používat DPF. Filtry pevných částic používané u stavebních strojů jsou obvykle vyrobeny s keramickým povlakem. Od roku 2019 nebude žádný vyrobený stroj určený pro stavební oblast fungovat bez instalovaného DPF filtru přímo z výroby. Stávající používání strojů ovlivňuje hlavně emisní norma IIIA a nově TIER4, TIER4 Final a STAGE V. Všechny tyto stroje jsou většinou osazeny buď katalyzátory DOC a SCR, nebo DPF (filtr pevných částic), který je na strojích instalován pro zachytávání pevných částic. Proto se tento filtr časem po určitých motohodinách zanáší a vyžaduje servis, tedy profesionální čištění jádra filtru. V kolika natočených motohodinách je DPF filtr potřeba čistit závisí vždy na podmnínkách provozu stroje. Zkušenosti jsou okolo 3500-5000mth. Pozdější servis sebou přináší poškození filtru pevných částic, nespolehlivost stroje a také další nefunkčnost na nákladných filtrech, jako je třeba DOC (oxidační) katalyzátor.

 

Filtr pevných částic (DPF) - osobní automobily Filtr pevných částic (DPF) - dodávky Filtr pevných částic (DPF) - autobusy Filtr pevných částic (DPF) - nákladní vozidla Filtr pevných částic (DPF) - vysokozdvižné vozíky Filtr pevných částic (DPF) - lokomotivy Filtr pevných částic (DPF) - lodní doprava Filtr pevných částic (DPF) - stavební stroje

Zákonná úprava

V zahraničí již několik let platí tvrdé zákony ohledně emisních zón, vypouštěných škodlivin a odstraňování spalin prostřednictvím filtrů pevných částic u dieselových motorů nejrůznějších dopravních prostředků. Ačkoliv ohledně odstraňování DPF i náš zákon hovoří jasně a to ve smyslu, že po odstranění filtru DPF se automobil stává nezpůsobilý k dalšímu provozu. Doposud však není dost kontrolních pracovišť, která by se tímto problémem zabývala.

Tento zákon je sice v platnosti již skoro rok, ale až počátkem února 2013 vláda schválila prováděcí předpis, na základě něhož mohou města již zóny zavádět. Společně s tím budou za poplatek vydávány plakety o třech barvách, které budou značit, jakou emisní normu auto splňuje a zda tedy bude či nebude mít do dané zóny povolen vjezd. Toto je pouze jeden z prvních kroků. Následovat by mělo zpřísnění emisních kontrol, dále pak především proškolení personálu na odhalování odstraněných filtrů pevných částic DPF a zároveň také proškolení a dostatečné nástroje pro Policii ČR, která bude majitele automobilů za odstraněný filtr DPF pokutovat.

  • Prohlédněte si detailně naše dosavadní zkušenosti v podobě prezentovaných referencí stavební stroje
  • Máte-li zájem o nezávaznou cenovou nabídku k vyčištění či renovaci DPF filtru, katalyzátoru, prosím vyplňte poptávkový formulář.
  • Rozhodli jste se využít naší službu čištění SCR katalyzátoru, nebo DPF filtru, prosím vyplňte objednávkový formulář.
Naši partneři