Časté dotazy

/ Časté dotazy

Kdo vyzkouší Cleantaxx, nehledá již jinou variantu čištění filtrů DPF / katalyzátorů

Na této stránce získáte množství důležitých odpovědí na Vaše případné dotazy a obdržíte komplexní informace o našem procesu Cleantaxx. Pokud máte i jiné otázky, než jsou zde uvedené, neváhejte nás kontatovat přes poptávkový formulář. Více o našem provozu čištění a renovacích se dozvíte zde - video provoz Cleantaxx

Jak se u Vás řeší objednávka čištění a renovací?

Na našem webu naleznete jednoduchý formulář, kde si zájemce o naše služby vybere co potřebuje. Po vyplnění základních údajů a jejich odeslání, které potřebujeme ke zpracování zakázky, nám přijde objednávka. Pak je vše už na nás.

Které DPF filtry a katalyzátory čistíte a renovujete?

Čistíme všechny typy DPF filtrů a katalyzátorů pro osobní vozidla, autobusy, nákladní i dodávková vozidla. Rovněž v součastnosti čistíme filtry pro stavební a zemědělské stroje, lokomotivy, lodě a další zařízení. Čistíme DPF a katalyzátory pro různé emisní skupiny (EURO 4, EURO 5, EEV, EURO 6, IIIB, TIER 4). Pokud jste zde nenašli vaše zařízení, neváhejte nás kontaktovat. Koncept čištění filtrů Cleantaxx je certifikovaný čistící systém a dle přesných postupů je dosaženo stejného výsledku jako u filtru nového. Je nám lhostejno, jestli je jádro filtru keramické, nebo jde o slinutý kovový filtr. Na vše máme profesionální čistící postupy. Jsme specialisté na DPF  filtry a katalyzátory pro nákladní vozidla a autobusy, stavební stroje, zemědělskou, manipulační techniku a lokomotivy.

Proč Cleantaxx nepoužívá levné mokré metody - proplachy vodou?

Koncept Cleantaxx za svého působení vyzkoušel vlastně již všechny čistící metody. I tuto variantu velmi intenzivně testoval. Použitelná je tato metoda pouze na sintermetalové/kovové jádro. Za těch 9 let učinkování v této oblasti, měl totiž výraznou možnost narazit na všechny metody čištění a jednoduše je kvalitativně porovnat. Vybral díky výsledkům po vyčištění pouze tu nejlepší a nejbezpečnější a to je suchá metoda za použití univerzálních technologií, které se navzájem doplňují. A proč ne čištění mokrou metodou? Jednoduše proto, že DPF filtry jsou vyráběny nejčastěji z keramiky a to je od jakživa nasákavý, porézní materiál. Ten je náchylný na poškození, pokud se namočí a nenechá dlouhou dobu a pomalu vyschnout. Ten druhý hlavní důvod je, že nikdy tzv. proplachem nedocílíte vyčištění v parametru průchodnosti nového DPF filtru, což je hlavní priorita konceptu Cleantaxx.

A co způsob řešení čištění tzv. vypalováním?

Jestli je někdo tak naivní, že chce ušetřit a nechá si ucpaný filtr jen tzv. vypálit při 550-600°C, dělá zásadní chybu a nešetří tudíž náklady, spíše peníze vyhazuje z kapsy. Vozidlo přeci samo při regeneracích filtr vypaluje/regeneruje při teplotách od 300°C - 550°C, tak proč za to mám ještě platit, když to vlastně mám na vozidle zadarmo a automaticky. Při ucpání filtru musím přeci použít jinou účinnější formu čištění než je ta, která již nepomáhá vozidlu. Uložený již několikrát přepálený popel znovu nepřepálím při těchto teplotách, tedy zůstane mi tam, kde je, tedy v útrobách filtru. Toto řešení je mýtus a velký nesmysl.

Kdo demontuje před Vaším čištěním DPF filtr nebo katalyzátor?

Většinou se koncový zákazník dostane do servisu z důvodu, že mu motor nepracuje, jak by měl (nízký výkon, vysoká spotřeba) nebo že mu diagnostika hlásí poruchu s DPF či katalyzátorem. Demontáž provede autoservis, který má k tomu moderní servisní vybavení a hlavně zkušenosti - diagnostikuje problém. My klientovi nabízíme možnost využít naše partnerské autoservisy Cleantaxx, které mu zaručují profesionální přístup a bezchybnou montáž/demotáž. Tito partneři fungují po celé ČR a je možné se na ně obrátit - kontakty naleznete na mapě servisních partnerů, která je na našem webu. Na požádání předáme kontakt na konkrétní servis. Je nutné udat pouze lokalitu, kde se zákazník s vozidlem pohybuje.

Jak dlouho celkově čištění a renovace konceptem Cleantaxx trvá?

Čištění a renovace filtrů spolu s dopravou od zákazníka a zpět k němu trvá čištění DPF filtrů a katalyzátorů cca 3 - 4  dny. Nabízíme rovněž expresní výměnu DPF a katalyzátorů, tedy když máme vyčištěný DPF či renovovaný katalyzátor skladem tak čas na doručení je do 20 hodin po objednání služby.

Zajišťujete i dopravu filtrů k samotnému čištění a renovacím?

Ano, je to jedna z důležitých částí celého fungování Cleantaxx konceptu. Klient (hlavně dopravce) nemůže nechat odstavené vozidlo příliš dlouhou dobu. Proto využíváme pro svozy expres dopravu, která rozváží hlavně přes noc. Jelikož jsme zřídili na své provozovně noční depo, můžeme začít na filtrech začít pracovat téměř okamžitě po objednání čištění.

Jak jsou DPF filtry a katalyzátory čištěny konceptem Cleantaxx?

Čistíme DPF filtry a katalyzátory až 12 rozdílnými renovačními postupy. Vše je dáno typem a znečištěním filtru. Rozhodující je, jaké jádro DPF filtr nebo katalyzátor má, jestli keramické nebo slinuté kovové. Důležité je také množství a druh znečištění, které je často velmi rozdílné. Dalším důležitým faktorem je, jestli je filtr v uzavřeném, nebo volně přístupném pouzdru.

Používáte pro své čistící postupy i chemikálie?

Náš koncept Cleantaxx není ani v jednom z 12 možných postupů čištění založen na používání jakýchkoli chemikálií. Ze své zkušenosti již víme, že tato alternativa v ničem nepomůže, ba naopak zvýší náklady na čištění. Je totiž možné, že po čištění chemií se DPF filtr zcela zničí, nebo nesplní to co je očekáváno. Poté končí takto řešené filtry u nás a my je velmi těžce, ale úspěšně vyčistíme. Dosti často jsou ale filtry po čištění chemií zničeny a jádro filtru je prasklé. Proto se čím dál více dřívější zákazníci co chemii používali na nás obrací. Po našem čištění již nikdy nepřistoupí na čištění chemií.

Co to je vlastně koncept Cleantaxx?

Koncept Cleantaxx vychází z dlouhodobých zkušeností od roku 2009 a využívání patentované univerzální průmyslové technologie, která se v průmyslovém čištění mnohokrát osvědčily. Každý filtr je díky rozdílnému provozu znečištěn jinak, nemůžete čistit tedy pouze jednou metodou a čistící technologií. Služba čištění zahrnuje expresní dopravu, patentované postupy při čištění, diagnostiku a měření před a po čištění včetně kvalitního svařování při vkládání filtru zpět do pouzdra.

Proč filtry vlastně řežete/dělíte až na jádro?

Bez tohoto úkonu si vůbec profesionální čištění nedokážeme představit. Už jen proto, že jsme specialisté na užitková vozidla, či těžkou techniku. Hlavně z pohledu dodržení základní kvality čištění. Dosti často bývají filtry po pokusech čištění (chemie), nebo po přirozených zástřicích oleje tzv. proražené, vypouklé a tedy nefunkční. Pokud bychom to takto nedělali, neodhalíme poškození keramiky a budeme čistit zbytečně filtry, které předáme zákazníkovi rádoby čisté, ale nefunkční. Zákazník pak zbytečně vynaloží náklady, které jsou z provozního hlediska zbytečné. Bez dělení filtru až na keramiku, nebo slitinu, jsou poškození velmi málo rozpoznatelné, to nám praxe dost často potvrzuje. Tyto často vnitřní neviditelná poškození se projeví většinou, až v průběhu čištění, kdy se nečistoty, které filtr vlastně drží pohromadě, odstraní. Při rozděleném filtru to pak okamžitě diagnostikujeme, jak před čištěním, tak v jeho průběhu. Tento úkon pro dodržení naprosté kvality čištění je naší jasnou prioritou. I díky dělení filtru, jako jediní na trhu zajistíme stav filtru v kvalitě nový originál.

Jaká je kvalita čištění konceptem Cleantaxx?

Ptáte se na kvalitu? Ta je prvotřídní a je potvrzena certifikátem TÜV. Kvalitu čištění hodnotíme přesnými čísly. Naměřené hodnoty protitlaků po čištění musí vždy dosahovat hodnot filtrů nových. K tomu jsme absolvovali velmi tvrdé testy našch postupů a výsledkem je vydaný certifikát o kvalitě čištění konceptem Cleantaxx. Abychom takové kvality dosáhli nám jistě pomáhá již zmiňovaná rozmanitost univerzálních technologií. Bez nich bychom takové výsledky nedosáhli ani náhodou.

Existuje nějaké potvrzení o kvalitě tohoto čištění?

To je u nás samozřejmostí. Jedná se o tzv. protokol o renovaci, kde se klient dozví základní údaje o průběhu čištění a prezentuje, jak vypadal stav filtru před čištěním, jak po vyčištění a jak by měl vypadat když je nový. Protokol obsahuje hmotnost filtru před čištěním, měření hodnot protitlaků, srovnání s hodnotami protitlaků u nových filtrů, výrobní čísla a upozornění klienta na anomálie. Vše je důkladně evidováno a archivováno.

Poskytujete i nějaké záruky na čištěné filtry?

Jedinou zárukou je odevzdaný filtr s charakteristikami filtru nového. Klient se v případných reklamací na nás může samozřejmě obrátit. Jelikož dokumentujeme každý krok čištění, je možné následně okamžitě vyhledat případnou chybu. Pokud určíme chybu na naší straně, okamžitě provedeme zdarma nápravu, nebo filtr vyměníme za jiný originální díl. Při prodeji filtru (předčištěný originální díl) z našich skladových zásob je na filtry poskytována záruka 12 měsíců.

Co se stane, když zjistíte, že filtr přijde k čištění poškozený?

Ihned po tomto zjištění zákazníka kontaktujeme a řešíme s ním možné varianty. Zákazník nemusí mít obavy, že od nás odjede s prázdnou, nebo neobsloužen. Dostane na výběr z několika možností a je pouze na něm, co si vybere. Pakliže je možné poškození profesionálním zásahem odstranit, dozví se o něm zákazník včas,  avšak k dodatečnému zásahu vyžadujeme svolení.

Jak probíhá Vaše nabízená expres výměna DPF filtrů?

Zájemce o tuto službu po objednání obdrží potvrzení o přijetí objednávky a po složení kauce proběhne výměna kus za kus. DPF filtr je okamžitě expedován na zákazníkem danou adresu. Do 20 hodin je originální DPF filtr pro dané vozidlo na místě určení. Jestliže je k nám poslaný filtr u nás uznán za funkční a nepoškozený, je pak kauce klientovi okamžitě vrácena.

Nabízíte i prodej DPF filtrů a katalyzátorů?

Na našem skladu pro výměny expres máme otestované a důkladně vyčištěné originální DPF filtry různých značek vozidel. Všechno to jsou originální předčištěné díly, které mají status nepoškozených, plně funkčních filtrů s parametrem průchodnosti nového DPF filtru.

Řešíte v rámci zakázky nějaké skryté závady?

To se stává dosti často, že řešíme i některá poškození na filtrech, které ani zákazník, nebo servis předem nezaznamená. Hlavně jde o poškození výfukového potrubí, kdy je třeba opravit nebo vyměnit poškozenou izolaci. Filtr opouští náš provoz až po celkové renovaci a opravách všech poškození a závad. Tyto anomálie jsou uvedeny v protokolu o renovaci.

Kdo tyto závady zaplatí? Sám klient?

Vše je řešeno v rámci diagnostiky a spadá to do ceny zakázky. Nikdy nenavyšujeme cenu. I z těchto důvodů máme na určité skupiny filtrů utvořeny paušální ceny, což nám dává možnost na renovaci nešetřit a skrytou závadu opravit.

Zajišťujete po renovaci i rozvoz filtrů?

Stejně tak jako při svozu, fungujeme i opačným směrem. Velmi rychlá spediční služba rozváží zásilky po celé ČR na adresu objednatele čištění. Systém propojení dopravce s námi po přijetí objednávek nabízí bleskovou reakci.

 

Naši partneři